Ekonomi

Kasım Ayında 19 Milyon TL Dijital Reklam Harcaması Yapıldı

Herkesin en büyük indirimi yakalamak için heyecanla beklediği Kasım ayı indirim günlerinde sona gelindi. Kasım ayı için aylar öncesinden hazırlanan markalar, 20 günlük dönemde yalnızca e-ticarette 19 Milyon TL harcadı. Bu yıl geçen yıla nazaran sepetten terk oranının yüksek olduğunu belirten Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, en çok kampanyanın elektronik eserlerde olduğunu, en fazla indirimin ise moda ve hayat kesiminde olduğunu söyledi.

Black Friday ile başlayan ve markaların Kasım ayı içerisinde rastgele bir günü sahiplenmesiyle Mükemmel Cuma, Efsane Cuma üzere isimlerle lanse edilen indirim günleri sona erdi.

Kasım ayı indirimlerinde en çok kampanyanın elektronik kesiminde olduğunu söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “ Yeni yasanın yürürlüğe girmesiyle indirim manipülasyonları hudutlu kaldı. En çok kampanya elektronik eserlerinde yapılsa da bu kampanya oranı yüzde 10’u geçmedi. Herkes asıl gün olarak 24 Kasım Cuma gününü beklese de asıl kampanya 27 bin 400 adet ile 21 Kasım Pazartesi yapıldı. En çok indirim ise konut ve hayat eserlerinde görüldü. Kampanyaların artması süreç hacmini de geçen yıla nazaran yüzde 145 artırdı. 2021 Black Friday’de ortalama sepet fiyatı 337.5 TL iken, bu sene 652 TL olarak gerçekleşti. Ortalama sepet meblağında yüzde 93’lük artış gözlendi. Bu yıl geçtiğimiz yıla nazaran sepetten terk oranının yükseldiğini görüyoruz. Ödeme entegrasyonları, lojistik, sürat optimizasyonları ve kullanıcı tecrübesi güzelleştikçe sepette terk oranlarının azaltacağını öngörüyoruz” dedi.

Kasım ayı indirimlerinde dijital reklamların en çok teknoloji dalında verildiğini söyleyen Kaplan, “Bu dalları sırasıyla giysi, aksesuar ve besin izledi. Markaların aylar öncesinde hazırlık yaptığı bu devirde indirim içeriklerini amaç kitlesini geniş tutanlar kazandı. Kasım ayının 20 günlük döneminde toplamda 19 milyon TL dijital reklam harcaması yapıldı. Bu periyotta daha çok toplumsal medya pazarlama alanları tercih edildi. Tüketicilerin görsel ve görüntü ile gördükleri eserin satın alımının daha kolay gerçekleştiğini gözlemledik. Tıpkı vakitte bu yıl başka yıllara oranla besin markalarının reklamlarında artış olduğunu gördük” açıklamasında bulundu.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort